Böcker och läsning

”Nå ut med din bok” av Kristina Svensson

Nå ut med din bok av Kristina Svensson.

 20181021_145307

Det här är en bok med många matnyttiga tips för den som har författarambitioner, antingen du redan är utgiven eller ”bara” sitter och nöter med ditt första manus. Kristina tipsar om olika vägar att gå för att bygga upp en läsarskara och, framför allt, för att marknadsföra sina alster. Hon visar på tre huvudspår: Den digitala vägen, Den fysiska vägen och Den mediala vägen. Det handlar om att bygga plattformar, hitta vägar för hur man säljer på bästa sätt, eller arbetar med mediekontakter. Antingen kan man välja delar av allt, eller fokusera på någon eller ett par av vägarna. Kanske passar något av alternativen bättre än de andra beroende på om du är en introvert eller extrovert person. Vi får också tips på samarbeten och hur de kan lyfta din karriär.

Flera av kapitlen/avsnitten avslutas med en egen övning att fundera över som är länkad till det som just tagits upp. Hur vill jag att min annons ska se ut? Vilka är dina läsare? Hur ska din författarbio se ut? Vilka är dina säljställen? Med mera.

En praktisk handbok som får mig att tänka till och fundera över vilka vägar jag vill gå. Jag tänker mig att målgruppen är vid. Både den som ger ut på traditionellt förlag och den som ger ut via egenutgivning har nytta av boken. En bok jag verkligen vill rekommendera för aspirerande författare.

2 reaktioner till “”Nå ut med din bok” av Kristina Svensson”

Lämna en kommentar