Skrivarvardag

Sammanfattning juni 2019

Det har inte blivit riktigt så mycket skrivande den här månaden som jag trodde det skulle bli. Och då har det ändå inte varit färre skrivdagar. Det jag uppnått den här månaden är:

·       Översikt av känslor vid respektive scen 14 februari – 2 juni 1791.

 Jag hade en förhoppning om att bli klar med det, men har tiden från 3-23 juni 1791 kvar att se över. Inte så mycket kvar således.

Ett annat mål jag hade var att påbörja detaljplaneringen för scenerna till version 5. Men eftersom ovanstående mål/punkt inte är riktigt klar än har jag inte påbörjat det än. Det känns således inte som någon större fara att inte ha hunnit så långt som tänkt. Det är bättre att arbetet blir bra gjort än att det går snabbt.

Nu är det snart semester och då blir det mer tillgänglig skrivtid. Känns bra med mer tid att ägna åt manuset även om jag också kommer att ha viss slappatid och lite tid för utflykter för bästa återhämtning.

Juni har också innehållit en utflykt till Laholm med poesiverkstad och en avkopplingsresa till Växjö med hotellnatt och massagebehandling. Så skönt! Tror jag återvänder till det hotellet vid tillfälle och testar deras relaxavdelning.

 

Lämna en kommentar