”10 misstag författare gör” av Kristina Svensson, Kim M. Kimselius och Lennart Guldbrandsson

10 misstag författare gör av Kristina Svensson, Kim M. Kimselius och Lennart Guldbrandsson.

20171003_143553

Här är boken för alla aspirerande författare. De tre författarna i Tre hattar har tillsammans mer än 30 års erfarenhet av bokbranschen på olika sätt. I boken presenterar de olika misstag som aspirerande författare ofta gör. Som att lägga tiden på fel saker, inte kunna ta kritik, samarbetar med fel personer, ger upp eller lyssnar på självutnämnda experter. Generöst delar författarna med sig av sina egna misstag och berättar hur det påverkat dem själva och deras skrivande.

Jag blir lättar över känslan att inte vara ensam om mina upplevelser, hittar inspiration att våga jobba vidare och inte ge upp min bokdröm, men blir också uppmuntrad att våga stå på egna ben och både våga klara mig respektive tänka själv.

En bok som kan läsas från pärm till pärm, men också användas som uppslagsbok och återkomma till när jag funderar över hur det egentligen var jag ”skulle göra” för att slippa göra om andras misstag.

Kommentera

